I. Internetes vásárlás folyamata
Az online kártyás vásárlások jóváhagyásához jogszabályi kötelezettség miatt szükséges a kétfaktoros (erős) ügyfél-hitelesítés, ezért vásárlását az alábbiak szerint tudja jóváhagyni:
A) George Appal
Ha van okostelefonja, mobilalkalmazási szolgáltatással (azaz George Appal) tudja legkényelmesebben jóváhagyni az online kártyás vásárlásait:
- Miután az elfogadóhely oldalán megadta a kártyaadatait, egy jóváhagyó üzenetet (Push-üzenetet, George App értesítés) küldünk okostelefonjára. Ezzel engedélyezheti a vásárlást.
- Az engedélyezéshez koppintson a jóváhagyó üzenetre, majd adja meg 6 számjegyű George App PIN-kódját (mPIN). Ezt ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is helyettesítheti, így egyetlen mozdulattal tudja jóváhagyni tranzakcióit. Ennyire egyszerű.
Ha még nem használja a George Appot, töltse le az alábbi gombok segítségével!
B) Internetes vásárlás ellenőrző SMS-kóddal, ha nem érkezik meg a jóváhagyói üzenet vagy nincs okostelefonja, esetleg nem használja a George Appot
Az online kártyás vásárlások jóváhagyásához a fizetési képernyőn meg kell adnia az Internetes vásárlást ellenőrző SMS-kódot és az érvényes E-csatorna jelszavát. Ezek nélkül a vásárlást elutasíthatjuk.
FONTOS:
- E-csatorna azonosítóját kártyás vásárlás jóváhagyásakor soha nem kérjük el.
- Az Internetes vásárlás ellenőrző SMS-kódot és az E-csatorna jelszót minden esetben az Erste Bank saját oldalán kell megadnia, melyre a vásárláskor irányítják át.
II. Hogyan tudom kártyás vásárlásomat jóváhagyni?
1. Kártyás fizetés kezdeményezése
Miután a kereskedő oldalán kiválasztotta a megvásárolni kívánt terméket vagy szolgáltatást, megadta a szállítási és számlázási adatokat, kiválasztotta az online bankkártyás fizetést és megadta kártyájának adatait, elindíthatja a fizetést. A fizetéskor átirányítják az Erste Bank internetes vásárlást jóváhagyói felületére.
2. Jóváhagyás a George App segítségével
- Ellenőrizze, hogy okostelefonján már engedélyezte a push üzenetek fogadását!
- A banki jóváhagyási képernyőn használja a Folytatás gombot!
- A sikeres jóváhagyás megerősítését láthatja a képernyőn. Használja a Befejezés gombot! Ha ezt nem teszi meg, 30 másodperc múlva automatikusan visszairányítják a kereskedő oldalára.
3. Jóváhagyás Internetes vásárlás ellenőrző SMS-kóddal
Ha nincs George Appja vagy nem kapta meg a jóváhagyói üzenetet, az alábbi módon tudja jóváhagyni online kártyás vásárlását:
- Először adja meg e-csatorna jelszavát, majd használja a „Folytatás” gombot!
- Ezután SMS-ben elküldjük a 6 jegyű internetes vásárlás ellenőrző SMS-kódot.
- Ezt adja meg a következő banki jóváhagyási képernyőn, majd használja a „Folytatás” gombot!
- A sikeres jóváhagyás megerősítését láthatja a képernyőn. Használja a Befejezés gombot! Ha ezt nem teszi meg, 30 másodperc múlva automatikusan visszairányítják a kereskedő oldalára.
A sikeres jóváhagyást követően automatikusan visszairányítják a kereskedői oldalra.
III. Mikor adhatom meg e-csatorna jelszavam internetes kártyás vásárláskor?
Ha nincs okostelefonja vagy nem használja a George Appot, az online kártyás vásárlások jóváhagyásához az Internetes vásárlás ellenőrző SMS-kódot és az érvényes E-csatorna jelszavát kell megadnia.
Biztonsága érdekében e-csatorna jelszava megadásakor az alábbiakra figyeljen:
- Miután bekértük e-csatorna jelszavát, elküldjük az Internetes vásárlás ellenőrző SMS-kódot. E-csatorna jelszavát önmagában nem kérjük el.
- E-csatorna azonosítóját kártyás vásárlás jóváhagyásakor soha nem kérjük el.
- Az Internetes vásárlás ellenőrző SMS-kódot és az e-csatorna jelszavát mindig az Erste Bank saját oldalán kell megadnia, melyre a kereskedői vásárlás során irányítják át. Figyeljen a böngésző címsorára!
- Figyeljen az adathalászat jeleire! Ha magyartalan, helyesírási hibás e-mail érkezik a nevünkben, sokszor nem a mi e-mail címünkről. Bár sokszor úgy tűnik, hogy mi küldtük az e-mailt, de ha jobban megnézi a feladót, a levél nem a bank e-mail címéről érkezett. A legtöbb ilyen levél egy linket tartalmaz, melyre ráhúzva az egeret vagy magát a linket megnyitva, az nem a bank oldalára mutat. Figyeljen arra, hogy milyen SMS-t kap! A bankok soha nem küldenek mobilalkalmazás regisztrációról SMS-t, ha internetbanki szolgáltatásába jelentkezik be! Mindig olvassa el, milyen SMS-t kap!
További biztonsággal kapcsolatos információkért látogasson el az alábbi oldalra: