Mit jelent az erős ügyfél-hitelesítés?
2021.január 1-jétől - jogszabályi előírásoknak megfelelően - a Bank az online kártyás vásárlásoknál is bevezette az erős ügyfél-hitelesítést (kétfaktoros azonosítást).
A kétfaktoros azonosítás azt jelenti, hogy három, egyenként is fontos azonosítási lehetőség, így
- egy adott eszköz birtoklása (pl. okostelefon),
- valamilyen tudás, ismeret birtoklása (jellemzően egy kód ismerete, pl. mPIN-kód)
- valamilyen biometrikus egyedi azonosító (pl.: ujjlenyomat vagy arcfelismerés)
közül legalább kettőt ellenőrzünk.
Eddig nem volt biztonságos az online kártyás vásárlás?
De igen. Az online vásárlások mobilalkalmazáson keresztüli jóváhagyása eddig is megfelelt az erős ügyfélhitelesítés elvárásainak - ugyanakkor nemcsak a biztonságot fokozza, de egyben kényelmesebb és gyorsabb is.
Milyen telefonokon működik a George App?
Android és iOS rendszert futtató telefonokon. Minden esetben azt javasoljuk, hogy az elérhető legfrissebb verziót használja készülékén. A George App Android 4.4 és magasabb, iOS 12.2 és magasabb rendszerű készüléken futtatható.
Honnan tudom leltölteni a George App-et?
A George App-et a Google Play-ből vagy az App Store-ból tudja letölteni.
Mikortól kötelező minden pénzintézet számára az online kártyás vásárlásokhoz tartozó erős ügyfélhitelesítés bevezetése?
2021. január 1-jétől az internetes kártyás vásárlások már csak ezzel az azonosítási móddal hagyhatóak jóvá.
Több okostelefonnal rendelkezem. Egyszerre lehet több készüléken a George App?
Egyidejűleg több készülékre is telepítheti az alkalmazást, így azok bármelyikével jóvá hagyhat tranzakciókat, műveleteket.
Van teendőm az online kártyás vásárlások indításánál, ha már van George App-em?
Nincs. A kártyaadatok megadását követően az Erste jóváhagyói felületen kattintson a „Jóváhagyás Erste mobilalkalmazással” opcióra, majd az okostelefonjára érkező jóváhagyó üzenettel tudja megerősíteni az online vásárlást.
Kérjük, ellenőrizze, hogy a legfrissebb George App verzióval rendelkezik-e a Google Playen ill. App Store-ban.
Mit kell tennem, ha nem érkezik meg a jóváhagyó üzenet (Push-üzenet) a George App-be?
Ebben az esetben internetes vásárlás ellenőrző SMS kódot fog kapni. A fizető oldalon az internetes vásárlás ellenőrző SMS kód és a internetbanki szolgáltatás jelszó beírásával tudja jóváhagyni a vásárlást.
Hová kell fordulnia, ha nem tud kártyás online vásárlást jóváhagyni?
Ha az internetes vásárlással vagy az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatban lennének további kérdései vagy bármilyen tapasztalata, melyet megosztana velünk folyamataink javítása érdekében, kérjük, írjon az erste@erstebank.hu-ra.
Mi történik, ha nem érkezeik jóváhagyó SMS üzenet a fizetés indításakor?
Az internetes kártyás tranzakció meghiúsul. Javasoljuk, hogy TeleBankos Kollégáink segítségével ellenőrizze az Internetes Vásárlás Ellenőrző Kód Szolgáltatáshoz beállított mobil telefonszámát.
Mi történik, ha véletlenül félregépeli a vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódot?
A kód háromszori elrontása után a tranzakció meghiúsul.
Mi történik, ha elfelejtette a felhasználónevét?
TeleBankon kérheti meg a felhasználónevét.
Mi történik, ha elfelejtette az aktiválási jelszavát?
A (telefonos ügyintézéshez kapott) TPIN és felhasználónév megadásával tud az Erste TeleBankon tud új jelszót igényelni, amelyet az első belépéskor szükséges módosítani.