Gyakran Ismételt Kérdések

Mit jelent az erős ügyfél-hitelesítés?

2021.január 1-jétől - jogszabályi előírásoknak megfelelően - a Bank az online kártyás vásárlásoknál is bevezette az erős ügyfél-hitelesítést (kétfaktoros azonosítást).

A kétfaktoros  azonosítás azt jelenti, hogy három, egyenként is fontos azonosítási lehetőség, így

- egy adott eszköz birtoklása (pl. okostelefon),

- valamilyen tudás, ismeret birtoklása (jellemzően egy kód ismerete, pl. mPIN-kód)

- valamilyen biometrikus egyedi azonosító (pl.: ujjlenyomat vagy arcfelismerés)

közül legalább kettőt ellenőrzünk.

 

Eddig nem volt biztonságos az online kártyás vásárlás?

De igen. Az online vásárlások mobilalkalmazáson keresztüli jóváhagyása eddig is megfelelt az erős ügyfélhitelesítés elvárásainak - ugyanakkor nemcsak a biztonságot fokozza, de egyben kényelmesebb és gyorsabb is. 

 

Milyen telefonokon működik a George App?

Android és iOS rendszert futtató telefonokon. Minden esetben azt javasoljuk, hogy az elérhető legfrissebb verziót használja készülékén. A George App  Android 4.4 és magasabb, iOS 12.2 és magasabb rendszerű készüléken futtatható.

 

Honnan tudom leltölteni a George App-et?

A George App-et a Google Play-ből vagy az App Store-ból tudja letölteni.

 

Mikortól kötelező minden pénzintézet számára az online kártyás vásárlásokhoz tartozó erős ügyfélhitelesítés bevezetése?

2021. január 1-jétől az internetes kártyás vásárlások már csak ezzel az azonosítási móddal hagyhatóak jóvá.

 

Több okostelefonnal rendelkezem. Egyszerre lehet több készüléken a George App?

Egyidejűleg több készülékre is telepítheti az alkalmazást, így azok bármelyikével jóvá hagyhat tranzakciókat, műveleteket.

 

Van teendőm az online kártyás vásárlások indításánál, ha már van George App-em?

Nincs. A kártyaadatok megadását követően az Erste jóváhagyói felületen kattintson a „Jóváhagyás Erste mobilalkalmazással” opcióra, majd az okostelefonjára érkező jóváhagyó üzenettel tudja megerősíteni az online vásárlást.

Kérjük, ellenőrizze, hogy a legfrissebb George App verzióval rendelkezik-e a Google Playen ill. App Store-ban.

 

Mit kell tennem, ha nem érkezik meg a jóváhagyó üzenet (Push-üzenet) a George App-be?

Ebben az esetben internetes vásárlás ellenőrző SMS kódot fog kapni. A fizető oldalon az internetes vásárlás ellenőrző SMS kód és a internetbanki szolgáltatás jelszó beírásával tudja jóváhagyni a vásárlást.

 

Hová kell fordulnia, ha nem tud kártyás online vásárlást jóváhagyni?

Ha az internetes vásárlással vagy az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatban lennének további kérdései vagy bármilyen tapasztalata, melyet megosztana velünk folyamataink javítása érdekében, kérjük, írjon az erste@erstebank.hu-ra.

 

Mi történik, ha nem érkezeik jóváhagyó SMS üzenet a fizetés indításakor?

Az internetes kártyás tranzakció meghiúsul. Javasoljuk, hogy TeleBankos Kollégáink segítségével ellenőrizze az Internetes Vásárlás Ellenőrző Kód Szolgáltatáshoz beállított mobil telefonszámát. 

 

Mi történik, ha véletlenül félregépeli a vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódot?

A kód háromszori elrontása után a tranzakció meghiúsul.

 

Mi történik, ha elfelejtette a felhasználónevét?

TeleBankon kérheti meg a felhasználónevét. 

 

Mi történik, ha elfelejtette az aktiválási jelszavát?

A (telefonos ügyintézéshez kapott) TPIN és felhasználónév megadásával tud az Erste TeleBankon tud új jelszót igényelni, amelyet az első belépéskor szükséges módosítani.

Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatások további feltételeit és kondícióit a mindenkor hatályos Lakossági elektronikus csatorna szolgáltatások Hirdetménye valamint a Lakossági Hitelkártya Általános Feltételei tartalmazzák. A hirdetményben meghirdetett időpontig az ügyfelek számára elérhető marad az Erste Mobilbank szolgáltatás is.

Az oldal látogatói leggyakrabban keresték