Probléma az internetes vásárlásnál

I. Nem kaptam push értesítést, mit tegyek?

II. Elfelejtettem e-csatorna jelszavamat, mit tegyek?

Ha érvényes e-csatorna jelszavát elfelejtette, Erste TeleBankon keresztül igényelhet újat:

III. Miért nem történt az internetes kártyás vásárlásnál kétfaktoros azonosítás?

Jelenleg nem minden online kereskedő támogatja a hitelesítést. Ha a hitelesítés nem történik meg, a kereskedői oldalon nem minden esetben jelenik meg az azonosítás szükségét jelző felület.

A törvényi előírás szerint kötelesek vagyunk az erős ügyfél-hitelesítés nélkül végrehajtott online kártyás vásárlásokat elutasítani.1

 

1A  pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. tv. 55/C §

IV. Miért utasították el a vásárlásom?

1) Erős ügyfél-hitelesítés hiánya ügyfél részéről

A törvényi előírás szerint kötelesek vagyunk az erős ügyfél-hitelesítés nélkül végrehajtott online kártyás vásárlásokat elutasítani1.

Az erős ügyfél-hitelesítés végrehajtásának alapfeltétele, hogy rendelkezzen Internetes vásárlás ellenőrző kód szolgáltatással. Ez biztosítja, hogy online vásárlásait George App alkalmazásában vagy e-csatorna jelszava és a tőlünk kapott Internetes vásárlás ellenőrző SMS kóddal jóváhagyhassa. Ha a tranzakció hitelesítésének/banki ellenőrzésének hiányára utaló hibaüzenetet kap, vagy nem biztos abban, hogy rendelkezik a szolgáltatással, kérjük, vegye fel a kapcsolatot TeleBankunkkal!

2) Erős ügyfél-hitelesítés hiánya kereskedő részéről

A törvényi előírás szerint kötelesek vagyunk az erős ügyfél-hitelesítés nélkül végrehajtott online kártyás vásárlásokat elutasítani1. Ez alól kizárólag a törvény által megszabott keretek között tehetünk kivételt.

A vásárlást a törvényi előírásoknak megfelelően elutasítjuk, ha  

1) A vásárlást a szolgáltató online kártyás tranzakcióként küldte engedélyezésre és

2) Az engedélyezésre beérkezett vásárlás adataiban a szolgáltató azt az információt tüntette fel, hogy a tranzakció végrehajtása során kereskedői oldalról nem történt erős hitelesítés, vagy a kereskedő nem képes erős ügyfél-hitelesítésre.

Ha a vásárlás adataiban az található, hogy az egy online kártyás tranzakció és a vásárlás során történt kereskedői oldalon erős ügyfél-hitelesítés, akkor erős ügyfél-hitelesítés hiánya miatt nem utasítjuk el.

Ha Erste kártyáját egy másik kártya mögé regisztrálta, előfordul, hogy a vásárlást nem a kereskedő közvetlenül, hanem ezen másik kártya szolgáltatója küldi felénk engedélyezésre. Ha a fizetést elutasítottuk, javasoljuk, hogy próbálja meg a vásárlást közvetlenül Erste kártyájával.

 

1A  pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. tv. 55/C §