Erste internetbanki szolgáltatás: NetBank
Ismerje meg, hogy hogyan léphet be először az Erste Netbankba!
Erste internetbanki szolgáltatás: Belépés/jóváhagyás mobilalkalmazási szolgáltatással
Gyakori kérdések
- hívások indítására és kezelésére – így az alkalmazásból indíthat azonosított hívásokat a TeleBank ügyfélszolgálatára;
- a helyadatokhoz való hozzáféréshez – ezzel is biztonságosabb az alkalmazás használata.
- kamerahasználat engedélyezése - műveletek jóváhagyáshoz szükség lehet a böngészőben megjelenő vizuális kód beolvasására.
- Az elindításhoz számítógépén adja meg e-csatorna azonosítóját és jelszavát, majd kattintson a bejelentkezés gombra.
- Az adatok elküldése után néhány másodperccel egy értesítést kap telefonjára a mobilalkalmazási szolgáltatáson keresztül – nyissa meg, hagyja jóvá a belépést: üsse be mPIN-kódját, ujjlenyomat-olvasós telefonnal ezt helyettesítheti egyetlen érintéssel is.
- A sikeres azonosítást rendszerünk automatikusan érzékeli, számítógépén egyetlen további gombnyomás nélkül, néhány másodpercen belül elindul az internetbanki szolgáltatás
- Miután számítógépén megadta a netbankos azonosítóját és jelszavát, a bejelentkezési mező alján kattintson a “Nem kapta meg az értesítést?” szövegrészre. Azonnal láthatóvá válik egy vizuális kód (Cronto-kód).
- Indítsa el a mobilalkalmazási szolgáltatást. Válassza ki a vizuális kód beolvasása opciót.
- Irányítsa telefonja kameráját a számítógép képernyőjén látható vizuális kódra, a telefon magától beolvassa, majd jóváhagyását kéri. Ehhez adja meg 6 számjegyű mPIN-kódját, vagy érintse ujját az ujjlenyomat-olvasóhoz.
- Az internetbanki szolgáltatás automatikusan elindul.
- Miután számítógépén megadta az e-csatorna azonosítóját és jelszavát, a bejelentkezési mező alján kattintson a “ Nem kapta meg az értesítést?” szövegrészre. Azonnal láthatóvá válik egy vizuális kód (Cronto-kód).
- Indítsa el a mobilalkalmazási alkalmazást. Válassza ki a vizuális kód beolvasása opciót.
- Irányítsa telefonja kameráját a számítógép képernyőjén látható vizuális kódra, a telefon magától beolvassa, majd jóváhagyását kéri. Ehhez adja meg 6 számjegyű mPIN-kódját, vagy érintse ujját az ujjlenyomat-olvasóhoz.
- A mobilalkalkalmazás egy 8 számjegyű kódot ír ki, ezt írja be a számítógépén, és az internetbank elindul.
Az eddigi, SMS szolgáltatás keretében küldött kódhoz kötött belépéssel szemben ezentúl már arról is meggyőződünk, hogy biztosan az Ön kezében van a telefon. A kétszintű azonosítás azt jelenti, hogy három, egyenként is fontos azonosítási lehetőség, így
- egy adott eszköz birtoklása (pl. okostelefon),
- valamilyen tudás, ismeret birtoklása (jellemzően egy kód ismerete, pl. mPIN-kód)
- valamilyen biometrikus egyedi azonosító (pl.: ujjlenyomat vagy arc)
közül legalább kettőt ellenőrzünk a szolgáltatásba való bejelentkezésnél. A kétszintű vagy erős ügyfélazonosítás (Strong Customer Authentication) bevezetését uniós jogszabályok is kötelezővé teszik.
De igen. A mobilalkalmazással történő azonosítás ugyanakkor nemcsak a biztonságot fokozza, de egyben kényelmesebb és gyorsabb is.
Igen. A regisztráció során (LINK: Hogyan kell regisztrálni a MobilBankba kérdés) újra be kell állítania 6 számjegyű mPIN-kódját, megadhat új kódot, de megadhatja újra a régit is.
Kizárólag számjegyeket, az mPIN-kód csak egy 6 számjegyből álló kód lehet.
Biztonsági okokból az alkalmazás letilt, ha háromszor egymást követően rosszul üti be mPIN-kódját. Ebben az esetben az alkalmazás újra az internetbanki azonosító adatait kéri a folytatáshoz, meg kell adnia belépési azonosítóját és jelszavát, valamint az SMS-ben érkező megerősítő kódot.
A regisztráció során be kell állítania az mPIN-kódot, de amennyiben engedélyezte a biometrikus azonosító használatát, mind az internetbanki belépéshez, mind az egyes tranzakciók jóváhagyásához elegendő annak használata.
Az mPIN-megadás oldalán válassza az Elfelejtett mPIN lehetőséget, az alkalmazás végigvezeti az új mPIN létrehozás folyamatán.
Adja meg e-csatorna azonosítóját és jelszavát, valamint az SMS ben érkező megerősítő kódot. Ezt követően állítsa be új, tetszőleges 6 számjegyű mPIN-kódját.
Amennyiben ujjlenyomat-olvasós vagy arcfelismerős telefonja van, a mobilalklamazási szolgáltatás engedélyt kér a biometrikus azonosítás használatára, ennek beállításával az alkalmazás használatra kész.
Engedélyezze, hogy az alkalmazás értesítéseket fogadjon – erre azért van szükség, mert az internetbanki belépés a legegyszerűbben az értesítések megnyitásával történik. Nézze meg ezt bemutató videónkat!
A mobilalkalmazási szolgáltatás a telepítésekor engedélyt kér:
Nézze meg a belépést bemutató videónkat!
Nézze meg a belépést bemutató videónkat!
Nézze meg a belépést bemutató videónkat!
Az alkalmazással nem rendelkező ügyfelek az eddig megszokott módon léphetnek be, a tranzakciók jóváhagyásához pedig SMS-ben kapott kódot kell megadniuk.
Ebben az esetben a bejelentkezésnél és egyes banki műveleteknél kérheti SMS küldését, és az így kapott kódot beütve léphet be, illetve hagyhat jóvá tranzakciókat.
Az mPIN – az Ön által a regisztráció során megadott 6 jegyű titkos kód – ismerete nélkül az alkalmazásba való belépés, illetve tranzakció indítása nem lehetséges, ezért is fontos, hogy ezt a kódot a telefonjától elkülönítve tárolja, illetve azt harmadik félnek ne adja ki. A telefon eltulajdonítása esetén kérjük hívja az Erste Bank telefonos banki szolgáltatását (továbbiakban: Telebank) (06 1 298 0222).
Amennyiben a telefonján van internetelérés és az értesítés is megérkezett, a kamerájára nincs szükség sem a belépéshez, sem az egyes műveletek jóváhagyásához. Ha nincs internetelérés telefonján vagy nem kapja meg a belépés jóváhagyásához szükséges értesítést, a bejelentkezésnél és egyes banki műveleteknél kérheti SMS küldését, és az így kapott kódot beütve léphet be, illetve hagyhat jóvá tranzakciókat.
Nem szükséges új adatcsomagra váltania, mind a internetbanki belépési, mind az egyes műveletek jóváhagyásához szükséges folyamat elhanyagolható, lényegében semmilyen többletforgalmat nem jelent. Mindössze néhány titkosított adatsor mozog, ez adatforgalmi szempontból gyakorlatilag mérhetetlen.
Az internetbanki szolgáltatásba való bejelentkezéshez, valamint a tranzakciók jóváhagyásához SMS-ben kapott kódot a jelszó-telefonszámra* küldjük a mobilalkalmazási szolgáltatással nem rendelkező ügyfeleinknek. Ezt a telefonszámot a számlatulajdonos módosíthatja bankfiókban vagy TeleBankon keresztül TPIN-es azonosítást követően.
*Jelszó-telefonszám: A számlatulajdonos által az internetbanki szolgáltatás igénylésekor megadott mobiltelefonszám, amelyre a kezdeti bejelentkezési jelszót és az SMS tranzakciós kódokat küldi a Bank.