Általános
Lakossági ügyfeleink levélben értesítésre kerültek az ügyfélszámlák átadásáról és az ezzel kapcsolatos teendőkről. Azon ügyfeleknek, akik megadták e-mail címüket, e-mailben is kiküldésre kerültek a tájékoztató levelek.
Az ügyfélszámlák átadása automatikus volt. Az Erste szerződéses feltételei az ügyfélszámlák átadásának napján léptek életbe. Az Erste szolgáltatásait Ön az ügyfélszámlák átvételét követően veheti igénybe.
- Számlavezetés: Mivel az Ön számlájának számlaszáma megváltozott, kérjük, értesítse erről azokat, akiktől utalást vár (pl. a munkáltatóját)! A családtámogatási ellátások (pl. családi pótlék, gyes, gyet, anyasági támogatás és a nyugdíjak, illetve a nyugdíjszerű ellátások az ügyfélszámlák átadása után automatikusan az új számlaszámra kerülnek átutalásra.
- Lekötött betét: Az átadás előtt lekötött betétei változatlan feltételekkel kamatoznak a betét lejáratáig. Az automatikusan megújuló betétek az ügyfélszámlák átadása után már az Erste Bank feltételei szerint újulnak meg.
- Betéti kártya: Amennyiben Ön rendelkezett betéti kártyával, az ügyfélszámlák átadását követően az Erste által kibocsátott új betéti kártyáját használhatja, amelyet az Erste Bank 2017 januárjában külön levélben küldött meg Önnek.
- Folyószámlahitel: Folyószámla-hitelkerete folyamatos rendelkezésre bocsátásának továbbra is feltétele, hogy a szükséges minimum jövedelem minden hónapban rendszeresen a folyószámlájára kerüljön átutalásra. Kérjük, tájékoztassa munkáltatóját, hogy jövedelmét a megváltozott számlaszámra utalja.
- Befektetési termékek: Az ügyfélszámlák átadását követően a korábbi értékpapírszámláin elhelyezett állományok az Erste Befektetési Zrt-nél új értékpapírszámlákra kerülnek átvezetésre. Az értékpapírszámlák számlaszáma megváltozik, az új számlaszámo(ka)t a 2016 novemberében és a 2017 januárjában kiküldésre került ügyféltájékozató levelében találja.
- Hitelkártya: korábbi hitelkártyáját új, az Erste Bank által kibocsátott hitelkártyára cseréltük, amelyet 2017. januárjában külön levélben küldtünk meg Önnek. Az új hitelkártyához tartozó kamat- és díjtételek változatlanok maradtak. Az új hitelkártya száma és számlaszáma a korábbi kártyához képest eltér, az ügyfélszámlák átadását követően Önnek az új számlaszámra kell hitelkártya-tartozását (de havonta legalább a minimum fizetendő összeget) visszafizetnie.
- Személyi Hitel/Személyi Kölcsön: Az ügyfélszámlák átadása után az Ön Személyi Hitelének/Személyi Kölcsönének éves kamata és a törlesztőrészletek összege változatlan maradt. Az ügyfélszámlák átadásakoraz Ön törlesztési számlaszáma megváltozott, ezt követően Önnek az új számlán kell a Személyi Hitel / Személyi Kölcsön havi törlesztőrészleteinek összegét biztosítania. Amennyiben az ügyfélszámlákátadása után a havi törlesztőrészletének visszafizetési esedékességi napja megváltozott, kérjük, ügyeljen a megváltozott fizetési határidő betartására.
- Jelzálogkölcsön: Az ügyfélszámlák átadása után az Ön Jelzálogkölcsönének kamatszámítása és a törlesztőrészletek havi összege változatlan maradt. Törlesztési számlaszáma megváltozott, ezt követően az új számlán kell a Jelzálogkölcsön havi törlesztőrészleteinek összegét biztosítania. Amennyiben az ügyfélszámlák átadása után a havi törlesztőrészletének visszafizetési esedékességi napja megváltozott, kérjük, ügyeljen a megváltozott fizetési határidőre.
2017. február 4-től Ön az Erste Bank ügyfele. Az üzleti folyamatokat és az ügyfélkiszolgálást is ezzel egy időben vette át az Erste Bank és az Erste Befektetési Zrt.
Az Erste Bank több mint 120 bankfiókból álló országos hálózata, több mint 400 ATM-je, 0-24 órás NetBankja és TeleBankja az Ön rendelkezésére áll.
Számlavezetés és kapcsolódó szolgáltatások
Az ügyfélszámlák átadásával az Ön számlaszáma megváltozott. Az új számlaszámo(ka)t a 2016 novemberében és a 2017 januárjában kapott ügyféltájékoztató levelében is megtalálja.
Az ügyfélszámlák átadását követően a korábban megszokott vagy annál kedvezőbb kondíciókkal végezhet tranzakciókat a számláján. A számlavezetési kondíciókat megtekintheti a Hirdetményben.
A Magyar Államkincstár és a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság részére a fenti számlaszám-változást Önnek nem kell bejelentenie, az általuk folyósított ellátások (pl. családi pótlék, gyes, gyet, anyasági támogatás, nyugdíj, nyugdíjszerű ellátások) az ügyfélszámlák átadása után automatikusan az új számlaszámra kerülnek átutalásra.
Pénzügyeinek további zökkenőmentes intézése érdekében, kérjük, hogy számlaszámának
módosulásáról tájékoztassa mindazokat, akiknek Ön utal és akiktől utalást vár, valamint az Ön által fontosnak vélt intézményeket. Tájékoztassa munkáltatóját, hogy jövedelmét 2017. február 4. napjától kezdődően a megváltozott számlaszámra utalja!
2017. február 4. után nem. Korábbi bankkártyáját új, az Erste Bank által kibocsátott bankkártyára cseréltük, amelyet az aktiválásáról szóló tájékoztatóval együtt 2017 januárjában külön levélben, inaktív állapotban küldtük el Önnek.
Korábbi bankkártyája a 2017. február 4. napjával kezdődő hétvégén – előzetes SMS-értesítést követően – blokkolásra került. Új Erste bankkártyáját az ügyfélszámlák átvétele után, 2017. február 6-tól használhatja. A betéti kártya az első, bármely ATM-nél történő díjmentes egyenleglekérdezéssel (chip leolvasásával és PIN-kód megadásával) automatikusan aktiválódik.
Nem – az új Erste betéti kártyájához tartozó PIN-kód megegyezik a korábbi betéti kártyája PIN-kódjával.
Amennyiben Ön a Citibanknál nem rendelkezett választott PIN kóddal, úgy 2017. február első felében postai úton új PIN kódot kap az Erste Banktól. Ezt követően az új Erste bankkártyáját kizárólag az Erste TeleBank (06 1 298 0222) 2-es menüpontjában aktiválhatja.
Az Ön korábbi csoportos beszedési felhatalmazásai és állandó átutalási megbízásai a megnyitásra került Erste Bank számlá(ko)n változatlan feltételekkel beállításra kerültek az ügyfélszámlák átadásakor. A csoportos beszedési felhatalmazások módosítása szolgáltatónként eltérő időt vesz igénybe, ezért kérjük, fokozottan ellenőrizze, hogy a bankszámlájára beállított csoportos beszedési megbízása(i) teljesült(ek)-e!
Hitelek és kölcsönök
Nem változott. Az ügyfélszámlák átadása után az Ön Személyi Hitelének/Személyi Kölcsönének éves kamata, a törlesztőrészletek száma és havi összegeváltozatlan maradt.
Az Erste Banknál új törlesztési számlaszámra kell teljesítenie a törlesztőrészleteit. A törlesztőrészletek esedékessége az ügyfélszámlák átadása után megváltozhatott, erről a 2016 novemberébenkapott ügyféltájékoztató levélben talál pontos információt.
Személyi Hitel/Személyi Kölcsön esetén a törlesztőrészlet esedékességének új dátumáról a 2016 novemberében kapott tájékoztató levélben kapott értesítést.
Jelzálogkölcsön esetén a törlesztőrészlet minden hónap 15. napján esedékes (amennyiben ez nem banki munkanapra esik, úgy a következő banki munkanapon).
Hitelkártya
2017. február 4. után nem. Korábbi hitelkártyáját új, az Erste Bank által kibocsátott hitelkártyára cseréltük, amelyet az aktiválásáról szóló tájékoztatóval együtt, 2017 januárjában küldtünk el Önnek.
Korábbi hitelkártyája a 2017. február 4. napjával kezdődő hétvégén – előzetes SMS-értesítést követően – blokkolásra került. Új Erste hitelkártyáját az ügyfélszámlák átvétele után, 2017. február 6-tól használhatja. A hitelkártya az első, bármely ATM-nél történő díjmentes egyenleglekérdezéssel (chip leolvasásával és PIN-kód megadásával) automatikusan aktiválódik.
Nem. Az új, Erste hitelkártyákhoz tartozó PIN-kódok megegyeznek a korábbi hitelkártyák PIN-kódjával (több kártya esetén hitelkártyánként). PIN-kódját a kártya aktiválását követően bármikor díjmentesen megváltoztathatja az Erste Bank bármelyik magyarországi ATM-jén.
Amennyiben Ön a Citibanknál nem rendelkezett választott PIN kóddal, úgy 2017. február első felében postai úton új PIN kódot kap az Erste Banktól. Ezt követően az új Erste bankkártyáját kizárólag az Erste TeleBank (06 1 298 0222) 2-es menüpontjában aktiválhatja.
Az újonnan kibocsátásra kerülő Erste hitelkártyák hitelkerete megegyezik a korábbi hitelkártyákhoz tartozó hitelkerettel (több kártya esetén a korábban említett kártyacserének megfelelően, hitelkártyánként).
Az Erste hitelkártyá(i)hoz tartozó kamat- és díjtételek megegyeznek a korábbi hitelkártyá(i)hoz tartozó kamat- és díjtételekkel.
Korábbi hitelkártyájával gyűjtött, fel nem használt Citi Forintjai 1:1 értékben átkerültek az Erste Bankos hitelkártya egyenlegére, és az Erste NetBankban válthatók be az új hitelkártyára vonatkozó feltételek szerint.
Ha Önnek több hitelkártyája volt, azok nem kerültek összevonásra.
Az ügyfélszámlák átadása és a folyamatos kártyahasználat érdekében korábbi hitelkártyáját új, az Erste Bank által kibocsátott hitelkártyára cseréltük, amelyet 2017 januárjában külön levélben küldtünk meg Önnek.
Az új, Erste hitelkártyákhoz tartozó PIN-kódok megegyeznek a korábbi hitelkártyák PIN-kódjával (a korábban említett kártyacserének megfelelően, több kártya esetén hitelkártyánként). PIN-kódját a kártya aktiválását követően bármikor díjmentesen megváltoztathatja az Erste Bank bármelyik magyarországi ATM-jén.
A társhitelkártya hitelkerete megegyezik a főhitelkártya hitelkeretével, tehát Ön társkártya-birtokosként a teljes hitelkerethez hozzáférhet. Az ügyfélszámlák átadásától kezdődően a főkártya-birtokosnak lehetősége van társhitelkártyánként napi összeg limitet meghatározni, de a társ-hitelkártyánkénti állandó hitelkeretlimit-beállítási lehetőség megszűnt.
Eddigi fizetési módja nem változik, azonban a hitelkártya számlaszám változása miatt felhívjuk figyelmét az alábbiakra:
Amennyiben hitelkártya-tartozását tartós átutalással és nem a Citibanknál vezetett folyószámlájáról fizeti, úgy kérjük, gondoskodjon az átutalási megbízáson a kedvezményezett számlaszám módosításáról!
Amennyiben hitelkártya-tartozását csekkes fizetési móddal rendezi, kérjük, ügyeljen arra, hogy az ügyfélszámlák átadása után az újonnan kapott csekken vagy egyéb módon, átutalással vagy ATM-en keresztül történő készpénzbefizetéssel rendezze tartozását. Az ú csekket első kivonatával egy időben postai úton kapja meg – kivéve, ha elektronikus számlakivonattal rendelkezik, ez esetben külön postai küldeményként, veheti kézhez a csekkeket. Ha a postai küldemény nem érkezik meg esedékességig, javasoljuk, hogy egyéb módon, átutalással vagy ATM-en keresztül történő készpénzbefizetéssel rendezze tartozását.
Kérjük, ellenőrizze a Citibanktól 2016. novemberében kapott tájékoztató levelében, hogy az átadást követően változik-e új hitelkártyája számlakivonat-készítési napja (fordulónap).
Amennyiben az Ön számára ez változik, kérjük, gondoskodjon a visszafizetési határidőnek megfelelő törlesztésről a fentebb leírt módok valamelyikén.
Hitelkártya-tartozását befizetheti Erste NetBankon, Erste MobilBankon, az Erste Bank fiókjaiban és az Erste Bank készpénz-befizetésre alkalmas ATM-jein keresztül is.
Megtakarítások és befektetések
Az ügyfélszámlák átadásakor, a korábbi megtakarítási számláját és meglévő lekötött betét állományát az Erste Bank változatlan kondíciókkal vette át. Az automatikusan megújuló betétek az ügyfélszámlák átadása után már az Erste Bank feltételei szerint újulnak meg.
Az ügyfélszámlák átadásakor a megtakarítási számlák számlaszáma megváltozott, erről további részleteket a 2016 novemberében kapott ügyféltájékoztató levelében talál.
Befektetéseit az ügyfélszámlák átadásától kezdődően az Erste Bank leányvállalata, az Erste Befektetési Zrt. kezeli. Értékpapírszámláján kezelt befektetései, azok feltételei és díjai nem változtak.
Az ügyfélszámlák átadásakor valamennyi betéti típusú Tartós Befektetési Számláját változatlan kondíciókkal vette át az Erste Bank. Ha Ön már rendelkezett az Erste Banknál vezetett azonos évi betéti típusú Tartós Befektetési Számlával, az átvett állománya átvezetésre kerül és a törvényi előírásokra tekintettel jogi és adózási szempontból összevontan, egyként kezelendő. Ebből következően a betéti Tartós Befektetési Számlák kamatozása a korábbinál magasabb kamatbeállítással igazodik az Erste Bank gyakorlatához, a kamat mértékét és elszámolási gyakoriságát az Erste Bank mindenkori Lakossági Bankszámla és Betéti Hirdetménye tartalmazza.
Az Erste Bank és az Erste Befektetési Zrt. két külön jogi személy. Az átvételre kerültportfoliót így két jogi személy vette át: az üzletág átruházásátólaz Erste Bank nyújtja a pénzügyi szolgáltatásokat külön banki folyószámlán, míg a 100%-os tulajdonában lévő befektetési leányvállalata, az Erste Befektetési Zrt. nyújtja a befektetési szolgáltatásokat a befektetésekhez kötött pénzszámlán (mindkettő esetében különböző devizanemekben). Természetesen pénzügyeit egyetlen bankáron keresztül intézheti.
A jogi különállás miatt az Erste Private Banking, World és Prémium alapszerződései háromoldalúak. A portfólió átvételekor minden olyan szerződési és ügyfélkezelési feltétel, amely alapesetben a háromoldalú ügyfélszerződésben került szabályozásra, az általános szerződési feltételek közé kerül rögzítésre, így az átvett ügyfeleket nem szükséges átszerződtetni.
Az ügyfélszámlák átadásától kezdődően az Erste Bank Hungary Zrt.-nél bankszámlán és betétszámlán nyilvántartott betétkövetelés a Hitelintézeti Törvény (2013. évi CCXXXVII.) 214.§ (1) bekezdése alapján az Országos Betétbiztosítási Alap által személyenként és hitelintézetenként összevontan legfeljebb százezer euró összeghatárig van biztosítva.
Amennyiben Önnek az ügyfélszámlák átadása előtt az Erste Banknál már van betétállománya, akkor a Hitelintézeti Törvény 214. § (10) bekezdése alapján a Citibanknál és az Erste Banknál elhelyezett betétei az ügyfélszámlák átadását követő három hónapig külön betétnek minősülnek, ezáltal azok ezen időszak alatt külön-külön legfeljebb 100 000 euró összeghatárig lesznek biztosítottak.
Az ügyfélszámlák átadásától kezdődően az Erste Befektetési Zrt.-nél nyilvántartott értékpapír és pénz állomány a Tőkepiaci törvény (2001. évi CXX. tv.) 217.§ (2) bekezdése alapján személyenként és szolgáltatóként összevontan legfeljebb százezer euró összeghatárig biztosított a Befektető-védelmi Alap által.
Az Ön korábbi értékpapírszámláin elhelyezett állományok az Erste Befektetési Zrt.-nél vezetendő új értékpapírszámláira kerültek átvezetésre. A befektetési számlavezetési díj összege és számítási módja változatlan maradt, a számlához kapcsolódó díjak és jutalékok pedig nem változtak, vagy kedvezőbbek lettek.
Az Erste Befektetési Zrt-nél nyitott értékpapírszámláihoz pénzszámla is kapcsolódik. A befektetések és a kapcsolódó költségek elszámolása ezen pénzszámlára/pénzszámláról történik. Az értékpapírszámla számlavezetési díja az Ön költségviselő banki folyószámlájáról automatikusan átvezetésre kerül a pénzszámlájára.
Az Ön átadáskor élő valamennyi Tartós Befektetési Számlája változatlan feltételekkel került át az Erste Befektetési Zrt.-hez. A betétekhez kapcsolódó Tartós Befektetési Számláinak állománya az Erste Bankhoz, a befektetésekhez kapcsolódó Tartós Befektetési Számla befektetési és pénz folyószámla állománya az Erste Befektetési Zrt.-hez került át.
Az ügyfélszámlák átadásakor a korábbi valamennyi betéti típusú Tartós Befektetési Számláját változatlan kondíciókkal vette át az Erste Bank. Ha Ön már rendelkezett az Erste Banknál vezetett azonos évi betéti típusú Tartós Befektetési Számlával, az átvett állománya átvezetésre került és a törvényi előírásokra tekintettel jogi és adózási szempontból összevontan, egyként kezelendő.
Az ügyfélszámlák átadásakor a korábbi valamennyi befektetési típusú Tartós Befektetési Számláját változatlan kondíciókkal vette át az Erste Befektetési Zrt. Ha Ön már rendelkezett az Erste Befektetési Zrt-nél vezetett azonos évi befektetési típusú Tartós Befektetési Számlával, az átvettállománya külön számlára került átvezetésre, de a törvényi előírásokra tekintettel jogi és adózási szempontból összevontan, egyként kezelendő.
Elektronikus szolgáltatások
Az Erste Bank a korábban megszokottakhoz hasonlóan innovatív digitális szolgáltatásokkal áll Ügyfelei rendelkezésére, mind az internetbanki (Erste NetBank), mind a mobilbanki (Erste MobilBank) szolgáltatás tekintetében. Az ügyfélszámlák átadását követően az Erste Bank alkalmazásai állnak az Ön rendelkezésére.
Amennyiben az ügyfélszámlák átadásakor Ön rendelkezett SMS Hírnök szolgáltatással, az ügyfélszámlák átadása után a folyószámlákra és betéti kártyákra vonatkozóan az Erste Hírnök SMS szolgáltatás, hitelkártyákra vonatkozóan pedig az Erste Hitelkártya Hírnök SMS szolgáltatás került beállításra, változatlan díjjal.
Az Erste Hírnök SMS szolgáltatás díja előre fizetendő és tárgyhó elején kerül felszámításra. Az Erste Hitelkártya Hírnök SMS szolgáltatás díja utólag fizetendő és fordulónapon kerül felszámításra.
A Citibank Online-on megszokott kedvezményezettjei átkerültek az Erste Bankhoz, az Erste Netbankon és MobilBankon Sablonok néven találja majd meg.
Önnek mint társtulajdonosnak/meghatalmazottnak az ügyfélszámlák átadásától kezdődőenérhető elaz Erste NetBank. Az Erste NetBankban a nap 24 órájában, sorban állás nélkül intézheti pénzügyeit.
Amennyiben Ön kizárólag társhitelkártyájával rendelkezik, úgy az Erste NetBank szolgáltatás az Ön számára nem érhető el. Társhitelkártyájával végzett tranzakcióit az Erste Hitelkártya Hírnök SMS-szolgáltatásával követheti nyomon.